گروه سیاسی: 2 روز مانده به برگزاری نخستین همایش بزرگ اصولگرایان- آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و عضو شورای مرکزی این جبهه، برای نخستین‌بار از کسانی نام برد که از درون جریان اصولگرایی در مقابل جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفته‌اند.

مهدوی کنی

آیت‌الله مهدوی کنی که تا پیش از این در نهایت تلاش و همراهی خود سعی در یکپارچه‌کردن گروه‌های اصولگرا برای انتخابات نهم مجلس داشت، در مراسم عمامه‌گذاری برخی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: برای آخرین بار به دوستانی که به اسامی مختلف در مقابل جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفته‌اند، نصیحت می‌کنم که برادران بیایید و ما شما را قبول داریم.

سوءاستفاده دشمن از جدایی

در شرایطی که سخنان چندی پیش حبیب‌الله عسگراولادی، عضو کمیته وحدت اصولگرایان، در دیدار با آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی و گلایه وی از ایرادات سه‌گانه یک گروه اصولگرایی به کمیته وحدت با واکنش، انتقاد و تکذیب این گروه مواجه شد، سخنان روز گذشته آیت‌الله مهدوی کنی تأییدکننده این ایرادگیری‌ها بود. آیت‌الله مهدوی کنی اگرچه در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به حالت طنز خطاب به این افراد گفت که «شما را قبول داریم اما شما ما را قبول ندارید» اما به‌طور جدی پاسخ داد که «این قبول نداشتن به ضرر است و دشمن سوءاستفاده می‌کند». یکی از ایرادات گروه اشاره شده به کمیته وحدت اصولگرایان این بوده که چرا آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله محمد یزدی باید در رأس کمیته باشند و حرف آخر را بزنند. رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضای این گروه از «علما»، «مجلسی‌ها» و «غیرمجلسی‌ها» که «انقلاب را قبول دارند» دعوت کرد که با هم باشند چون جدایی‌ها موجب می‌شود دشمنان از آب گل‌آلود سوءاستفاده کنند. آیت‌الله مهدوی کنی تأکید کرد: باید نشست و برخی از اختلافات را با صحبت حل کرد؛ در این مقطع این جدایی‌ها حتی به حسن‌نیت هم که باشد، خوب نیست و دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.

پرهیز از اصولگرایی متعصبانه

در شرایطی که برخی گروه‌های اندک اصولگرایی، تفاسیر و تعاریف انحصاری و جزم‌اندیشانه خود از اصولگرایی را بهانه‌ای برای خرده‌گیری از جبهه بزرگ اصولگرایان و نپیوستن به آن قرار داده‌اند، آیت‌الله مهدوی کنی همه کسانی را که معتقد به امام، رهبری، قانون اساسی و انقلاب هستند، جزو خیمه اصولگرایان برشمرد و نسبت به اصولگرایی به معنای انسان‌های متعصب، خشک و بنیادگرا با مفهوم غربی نهیب زد. عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و برخی اشکالاتی که موجود بود را امام(ره) قبول داشت اما تاکید داشت که نباید این اشکالات موجب شود اصل نظام زیر سؤال برود. آیت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه امام(ره) در چند روزی که از عمرشان باقی بود، همه را دعوت کردند و فرمودند این انقلاب راه خود را باز کرده و روی غلتک افتاده است، شروط امام(ره) برای این دعوت همگانی و وحدت‌بخش را یادآور شد و خطاب به «دوستان انقلابی خود و همه کسانی که می‌گویند انقلابی و اصولگرا هستیم» گفت: باید اصل را حفظ کرد و اصل یعنی اصول واقعی که معنای این انقلاب بوده است؛ ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی داشته باشیم که طبیعی است و این مسئله را متعدد مطرح کردم و در قرآن کریم بیان نشده که دعوا و اختلاف داشته باشیم. به گزارش فارس، رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اختلاف نظر طبیعی است و بنابراین ما اصولگرایان که امام، رهبری، قانون اساسی، انقلاب و جهادی را که در راه انقلاب باشد، قبول داریم، ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی در کیفیت پیاده‌شدن و انتخاب افراد داشته باشیم.

25 آبان ؛ گردهمایی بزرگ جبهه متحد اصولگرایان

نخستین گردهمایی بزرگ جبهه متحد اصولگرایان فردا بعد از ظهر با سخنرانی شخصیت‌های عالی‌رتبه دینی، فرهنگی و سیاسی کشور در مدرسه عالی شهید مطهری واقع در میدان بهارستان برگزار می‌شود و آیت‌الله مهدوی کنی و علی اکبر ولایتی از جمله کسانی خواهند بود که در آن ایراد سخن خواهند کرد. با وجود این و با توجه به نشست خبری چندی پیش رئیس ستاد انتخابات، دبیر و سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان که گفته بودند ترکیب کمیته 15 نفره وحدت اصولگرایان تغییر نمی‌کند، به‌نظر می‌رسد برخی گروه‌های دیگر نیز راهی جز پذیرش ظرفیت‌هایی که برایشان در کمیته وحدت تدارک دیده شده، نداشته باشند؛ همچنان که ستادهای انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان از آبان ماه فعالیت‌های خود را در شهرستان‌ها شروع کرده‌اند.

کد خبر 151230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز